Forum Karlskrona: Nu är våren här - Glassiären har öppnat!
  Aktiva ämnenAktiva ämnen  Visa lista på medlemmarMedlemslista  Sök i forumetSök  HjälpHjälp
  RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Dagens Karlskronabild 2006-2009
 Forum Karlskrona : Dagens Karlskronabild 2006-2009
Ämne Ämne: Nu är våren här - Glassiären har öppnat! Skriv en kommentarPosta nytt ämne
Författare
Meddelande << Prev Topic | Nästa ämne >>
karlskrona.nu
Administratörer
Administratörer

Online Status: Offline
Postats: 2006-04-16 kl 09:41 | IP Citera karlskrona.nu

Nu är våren här - Glassiären har öppnat!

Nu har Glassiären på nordöstra delen av Stortorget öppnat för säsongen och köerna ringlar som vanligt långa utanför, åtminstonen när vädret är fint som på Påskafton, då nedanstående bild togs!

På Glassiären köper man en kula för 27 kr, två för 32 kr och tre för 37 kr. En Glassiärenkula motsvarar nog tre normala glasskulor. Att få ner tre kulor är mycket svårt, det är tufft nog att äta upp två. Det finns en specialglass också - en, två eller tre kulor med mjukglass på toppen. För egen del har jag inte provat dessa glassar på snart fyra år, men de är förmodligen lika goda idag som då! Priserna för kulorna verkar rejält höjda sedan förra säsongen om uppgifterna jag såg på en annan webbsida stämmer, men en glass med två kulor motsvarar förmodligen en normal lunch, så det är inte mycket att säga om! Köerna kommer nog att vara lika långa i år också!

Glassen äts i de nybakade våfflorna och det luktar ljuvligt av våffelgräddningen på hela denna del av Stortorget. Det är kul att se själva våffelgräddningen medan man står i kön. Har man riktig tur kan man t o m få se ägaren till Glassiären, den välkände Karlskronaprofilen Ole Forell, som våffelbakare.

Redigerad av karlskrona.nu den 2006-04-16 kl 16:52
Tillbaka överst Se karlskrona.nu's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av karlskrona.nu Besök karlskrona.nu's Hemsida

f.d. glassätare
Gäster
Gäster

Online Status: På nätet
Postats: 2006-07-15 kl 09:26 | IP Citera f.d. glassätare

jag slutade äta dessa glassar när jag blev vittne till när ägaren satt och gjorde våfflorna och hela tiden slickade sig om fingrarna medan han formade våfflorna, väldigt oaptitligt, men jag håller annars med om att glassar och våfflor var goda på den tiden jag åt dem.

mvh

en som aldrig mer äter glass på glassiären

Tillbaka överst Se f.d. glassätare's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av f.d. glassätare

Om du vill skriva ett svar på detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

Skriv en kommentarPosta nytt ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till forum
Du kan inte starta nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum